Ridlektion

Idag var det ridlektion och jag hade Regent! När jag pratade med Lotta i telefonen så sa hon först att vi skulle rida bommar men sen sa hon att vi kunde hoppa. Det var därför jag fick regent då jag tycker om att hoppa honom men i dressyren kommer vi absolut inte överrräns. Men tror ni att det var hoppning eller? ;) Tyckte att lektionen var väldigt tråkig fram tills dess vi red över tre bommar (upphöjt ca 1dm) som var placerade längst ena långsidan med 14m mellan varje. vi skulle först rida på tre galoppsprång, men sedan skulle vi rida på två, så då blev det rejs! Regent har väldigt svårt för att länga ordentligt på galoppsprången, han låser sig lätt i en takt så detta var en nyttig övning för honom! Men får hoppas på hoppning nästa vecka!



Blir ingen ridning på Fendi i helgen då det kom snö idag som förstörde. Det fryser nu på och blir is igen... Jag vill ha vår nu!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0