Idrottsdag

Idag hade vi Idrottsdag på skolan och vi kunde då välja mellan följande:
- rida ut på Srk (150 kr)
- Simma (60 kr)
- Åka skidor (ca 400 kr)
- hundpromenad/träning
- Skridskor
- Pulka (om det fanns snö)

Jag valde då hundträning och tog då med mig Daisy till skolan! Dagen började med att vi tog en långpromenad med hundarna på ca 1 timme. mot slutet av turen så kom jag, madde och jenny ikapp den större gruppen som gick framför oss. De flesta hade sina hundar lösa så släppte då Daisy också så de kunde springa runt och leka. Riktigt roligt att se 5 hundar leka tillsammans som aldrig har träffat varandra förut... Kan ju säga det att Daisy var överlycklig. Men det märks verkligen att vi var på en plats som hon inte känner till. Hon höll koll på mig hela tiden och så fort jag ropade på henne så letade hon upp mig. Duktig hund! = Stolt matte! :D

Efter promenaden var det en paus och sedan körde vi lite Agility. Hon var lika duktig där. Jag kunde ha henne lös hela tiden och hon stannade kvar hos mig fast det sprang hundar framför och bakom henne. Vi hoppade lite hinder och övade på att hon ska stanna kvar medan jag går iväg och verkligen vänta på att hon ska få komma...

När vi kom hem blev det en rejäl dusch för Daisys del... Hon luktar inte gott när hon har lera i hela pälsen, så nu luktar hon gott igen! :D

Charmig hund


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0