Gårdagens ridpass

Simona
Började med att åka ut till simona där jag red ut. Hon kändes jätte lugn men lite stel i början. men efter lite öppna/slutor och skänkelvikningar längst vägen så släppte hon efter. Kunde trava nästan hela rundan utan att hon ville kuta iväg vilket var väldigt roligt! Lyckades även galoppera en ganska så lång bit! Jag började med att fatta galopp och höll henne väldigt kort, för om jag lättar det minsta när hon hetsar så är det kört, då tar hon kontrollen och sticker vilket inte är speciellt roligt. men efter en liten bit så provade jag att lätta lite då jag ville ha lite mer normal galopp, och det gick bra till en början. Sedan tog hon chansen och stack iväg. Men jag lyckades på något sätt få tillbaka henne igen till det korta vilket jag aldrig fått förut när hon väl har stuckit. satte mig tilbaka så mycket jag bara kunde och fick jobba massor med benen och då gick det! sen sista biten av galoppen kunde vi galoppera i en normal galopp! Jag känner det att jag är mycket gladare när jag rider henne nu än när jag red henne nästan varje dag. då blev jag bara irriterad på henne när vi red ut för att jag inte kunde fix de små sakerna som störde. Men idag var det bara roligt trots att hon var sitt vanliga jag! :)

Bilderna är tagna med mobilen, glömde dock ta bilder på Troja och Snabb



Troja
Visste till en början inte riktigt vad jag skulle göra med henne, men när jag hörde att Susanne skulle rida ut på Marcello så hakade jag på! då det fortfarande är ganska halt på vägarna så blev det mest skritt, men på vissa ställen gick det att trava! det var riktigt skönt att rida ut i det fina vädret och Troja skötte sig super!

Snabb
Red honom på lektion för Carina. vi övade mycket på att trava bommar på en åttvolt samt samma sak i galoppen. I traven gick det jätte bra. han har så himla lätt för bommar och tycker dessutom att det är väldigt roligt. I galoppen så började vi med att rida runt hela fyrkantspåren och sen göra 10 meters volter lite då och då.  det gick jätte bra! Dock så blir han hetsigare ju mer man galopperar såhan ville bara rusa på när det var dags för bommarna. men efter några varv så förstod han att det inte gick att kasta sig över bommarna och lugnade då ner sig. Men gud vad svettig han var efter ridpasset då ;) men så blir det när han hetsar.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Oj vad fin blogg du har och va fin häst :) Har själv en 6 årig trakhenare här hemma som det tävlas med. Följ min blogg så får du se bilder och filmer på honom(:

2011-03-04 @ 10:40:02
URL: http://phinass.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0