Dagens ridtur

Idag var jag ute hos Fendi! Då jag var på kryssning förra helgen så kunde jag inte rida då, därför har han nu stått i 2 veckor vilket märktes! Då det var så isigt på stallplanen och kurvan bort mot grusvägen som är upptinad så vi ledde honom till skogskanten för att jag skulle kunna hoppa upp.

Allt gick bra tills jag skulle rida upp i skogen. då fick han något ryck och ställde sig på bakbenen, sparkade bakut, bockade, gjorde luftsprång och ja allt möjligt! då jag kände att jag inte skulle kunna hålla mig kvar uppe på honom speciellt länge till så släppte jag och ramlade av. landade precis vid snökanten innan isgatan så det var ju tur. Men då jag hade skyddsvästen på mig så gled jag ut över isen. Jag valde att släppa och ramla av då jag inte ville bli hängades om han skulle bli rädd och börja sparka eller något annat liknande.

Han tyckte såklart det var jätte roligt att springa vidare själv, men vi fick tag på honom efter bara en liten stund. Eva-Lotta ledde honom en stund i skogen innan jag hoppade upp igen. Sedan var han precis som vanligt igen. då det smält så mycket på vägen så travade jag några vändor och han kändes lugn och fin! :D


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0