Dagens ridlektion

Idag skulle jag ha ridit Marcello på lektionen, men då jag såg att Maja inte gått något så tiggde jag till mig henne! På något sätt så tycker jag hon är väldigt mysig att rida. Antar att det är för att jag inte kunde rida henne i dressyren då när jag red ponnyer. men nu när man börjat rida häst och lärt sig rida "på riktigt" så har jag även hittat knapparna på henne! ;)

Då hon nästan bara går barnlektioner så tyckte hon att det var väldigt jobbigt. traven gick bra men i galoppen var det bara att samla ihop henne lite, mer orkade hon inte. Men tycker att hon var väldigt duktig!

För er som inte vet så är Maja en C-ponny som tidigare är tävlad inom hoppning men då hon inte tycker det är roligt längre så hoppas hon inte högre än ca 40-50 cm. Jag tror att hon skulle kunna bli en riktigt fin dressyrponny!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0