Stall helg

Lördag:
från och med idag har jag hästarna varje dag fram till den 11 Januari, roligt men lite jobbigt att åka ut och ta hand om båda hästarna varje dag. Idag följde Victoria med, en tjej som ska bli medryttare på Simona. Hon red Simona på banan och jag Timjan. Timjan hade stått i en vecka så hon var väääldigt pigg! hon flög upp i luften flera gånger och bockade som en tok. Men det var en traktor som höll på vid vägen och så satt Daisy vid ett träd intill, så det var nog inte bara det att hon var pigg som gjorde att hon blev så tokig ;) Men sedan blev hon hur fin som helst, jobbade på jätte bra! det som var så synd är att ridpanan är plogad på ett sånnt konstigt sätt. det är ett upp plogat spår runt om, men sedan är det stora vallar i mitten av banan, så man kan inte lägga volter eller så "/

På kvällen kom Moa och gjorde mig sällskap, inte för att hon var så sällskaplig. hon satt framför sin dator och jag tittade på Heroes ;)

Söndag:
Red Timjan på banan idag med, medan Victorias dotter Linnea på ca 14 år red Simona. det var första gången hon red simona, men tanken är att både Victoria och Linnea ska rida Simona. Gick jätte bra för henne och Simona verkade gilla henne jätte mycket. Timjan var dock inte på humör idag, hon stannade bara och skulle sparka mot skänkeln varje gång jag kom förbi öppningen ut från banan. Men ska ta och rida ut på henne i veckan och hoppas på att det går bra. då ska även Linnea rida ut på Simona för första gången. det är skön att hon inte verkar vara rädd av sig ;)

Imorgon:
Ska  jag till billsta tillsammans med Helena och hjälpa Lotta i stallet. Ska bli riktigt trevligt då det var längesedan! :D

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0