Ridpaus

Idag var jag och red ut en sväng på simona tillsammans med Eva och Timjan. Gick riktigt bra. så roligt att rida ut på henne när hon är lugn och verkligen vilar på stegen. annars blir hon trippig och vill bara springa iväg vilket inte är fullt så kul. Som ni kanske märkt så rider jag inte speciellt mycket längre. Har börjat rida unghästen Fendi, men  det har bara blivit en gång pga underlaget. han är oskodd och inte van att komma ut och se saker och ting. så han hoppar för minsta lilla och vi vill inte riskera att han skadar sig! men förhoppningsvis blir det bättre underlag snart! Simona försöker jag rida en gång i veckan men ibland har det inte änns blivit det. Sen så har jag min ridlektion varje fredag. Så man kan säga att jag nu rider 1-2 dagar i veckan.

Jag tycker att det känns väldigt skönt att inte rida speciellt mycket just nu med tanke på att jag alltid har hållt igång och ridit flera dagar i veckan. har liksom inte hunnit med något annat. men nu har jag tagit tag i allt och har nu mer tid över för kompisarna! vilket jag tycker är jätte härligt! :D

Helena och Madde får stå för bilden!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0