Ridlektion

På lektionen idag red jag Griffan. Hade lite bomarbete samt lösgörande övningar. gick riktigt bra! hon satt fast lite i vänstersidan först men efter lite skänkelvikning, volter, bommar mm så släppte det och hon blev jätte fin! dock tyckte hon det var jobbigt att galoppera så tog ett spö så jag bara höll i det, och hon blev helt galen! aldrig sett henne reagera så på ett spö tidigare? hon blev jätte stressad och bara drog upp huvudet och fick nästan panik. Vet inte riktigt varför hon betedde sig så... jag nöjde mig när hon släppte efter i nacken och gick hyffsat. la då bort spöt och då blev hon avslappnad igen. Hon brukar inte ragera så när man rider med spö så förstår verkligen inte vart det kom från...


Kommentarer
Postat av: Madde

skulle först rida en häst som heter Lancada men hon skoddes just då så Emelie och Emeli började rida så skulle jag rida sen men sen så sa hon att jag kunde rida hennes häst walle om han va snäll, då sa jag ja bara han är snäll och då frågade hon typ vad jag gillade att rida för hästar och då sa jag att jag föredrar lugna hästar. Då tyckte inte hon att jag skulle rida Lancada för hon kan va lite pigg och busig samt hennes andra hästar så då skulle hon fråga hon som jobbar där om jag fick rida Viking och så vart det :p men idag red Emelie Viking :)

2011-01-29 @ 00:03:55
URL: http://maddewestergard.blogg.se/
Postat av: elli :)

shit vilken fin häst! :D

2011-01-30 @ 16:40:31
URL: http://ellinorelindell.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0