Praktikdag 4

Idag blev det en senare men lugnade dag! började ca 8.15 med att åka runt till olika hästgårdar och vaccinera, veterinärbesikta, hältor och tänder. Var klara vid 14.30 så då åkte vi hem till Andreas för att vänta till 18.15 då hans första patient för kvällen skulle komma. Det var en hund som skulle avlivas. första gången jag var med om det och trodde det skulle vara jobbigt men det var det inte, har ju inget band till hunden eller så. Sedan kom det två urgulliga Leonberger valpar som skulle vaccineras. Jag ville ta på dem hela tiden för deras päls var så ullig och mysig! Efter det kom det en hund som skulle göras ett ultraljud på för att se om den var dräktig. Även detta var väldigt intressant. Blev en riktigt lång dag då jag var hemma kl 20.00!

Imorgon blir det en tidig morgon, blir hämtad 06.45 då vi ska till solvalla kliniken. Vad jag vet så ska Andreas kolla tänderna på 8st travruss och sedan har har några hästar som han ska ta emot på kliniken! Är hemma ca 15-16.00! Sen ska jag vidare till billsta för att ha lektion så det blir en lång dag, hemma ca 21.30!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0