Praktikdag 3

Blev en lång dag igen, 07.30-18.00 men tiden har gått väldigt fort. På det första stället var vi hela förmiddagen så kanske var det som gjorde att det gått så fort. Idag har det varit lite annorlundare saker än tidigare. Idag har jag nämnligen fått se när Andreas skurit bort en stor böld på en hästs ben. Ni kan inte föreställa er hur stor den var, men det var den största jag har sett. Den hade tillkommit efter en sårskada. Jag hade tur som fick hjälpa till! :D Det var väldigt tur att jag inte är känslig för blod, för det var en hel del blodkärl som sprutade...

Annars har det varit ungefär samma saker som de andra dagarna men i andra stall såklart. imorgon blir det troligtvis en lång dag men får sovmorgon! blir upphämtad 8.15 och som det såg ut nu har vi några timmar ledigt under eftermiddagen. Sen ska jag med hem till andreas då han får hem lite smådjur på kvällen. kan tänka mig att jag är hemma runt 20.00 eller liknande. Men det är väldigt bra att få in lite smådjur under praktiken. på dagarna blir det bara häst.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0