Järnbristen

Jag tror att mina blodvärden har blivit sämre igen :( blir trött för ingenting och känner inte att jag orkar någonting. T.ex de gånger jag varit ute hos simona senare tid, har inte ork till någonting och då blir det inget gjot vilket är väldigt tråkigt! Men ska ta nya prover snart så får jag se vad de visar... Alla säger att jag måste äta mer grönt och nyttigare mat som innehåller mer Järn. Men problemet är inte att jag äter för lite, utan problemet är att min kropp inte tar upp järnet. Läkarna tror dock att jag kommer få äta Järntabletter hela livet. Men sålänge det funkar så tänker jag inte klaga! det funkade jätte bra när jag gick på förra dosen (4st/dag) men sedan skulle jag gå ner till halva dosen för de skulle se om det blev sämre eller om det blivit bra. men första två-tre veckorna efter att dosen sänkts var jag helt slut. orkade knappt hålla mig vaken på dagarna och ännu mindre rida...

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Då har vi säkert samma problem. Fast jag har B12 i stället, (en annan sorts blodsbrist).

Det är typ därför en av mina läkare vill att jag gör en gastropi medens den andra tycker att det inte gör något att äta tabletter varje dag livet ut..

2011-02-01 @ 05:57:07
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0