Hemlisen avslöjas

Som ni vet så letar jag en ny häst att rida, och har gjort det ett tag nu. För er som är nya läsare kan jag säga det att jag absolut inte  slutar för att jag inte tycker om Simona. hon har fått en stor plats hos mig, men jag känner att jag vill komma vidare och göra något nytt.

Har under helgen provridit ett Fullblod som står i Järna. Den var helt underbar men den fick inte hoppa för den hade pålagringar i frambenen. har nu funderat lite och bestämde mig för att inte börja på honom. Under helgen har jag även fått en Mail från en tjej som jag ridit hos tidigare. Hon har en unghäst på 3,5 år, halvblod, ca 175 cm hög. Han är inriden men inte utbildad. hon frågade mig om jag skulle vilja hjälpa henne med det. Alltså att jag rider hästen men hon står på backen och är instruktör. Jag tycker det verkar som en jätte rolig utmaning. Jag har ingen som helst kunskap om att utbilda hästar så det ska verkligen bli jätte roligt! Men kommer inte att börja rida den hästen förrän i mitten av Januari.  Eva som har Simona är bortrest nu, så måste prata med henne och lite så.

Men den här hästen ska jag rida ca 2 ggr i veckan, så kan kan fortfarande åka ut till simona 1-2 ggr i veckan om jag så skulle vilja det. Men pratade med Victoria och Linnea idag och de är väldigt intresserade av att rida Simona så det känns väldigt bra. Min fasa har alltid varit att lämna simona och att hon då bara kommer att stå i hagen hela dagarna.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0