Ridpasset på Fendi

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit ute hos Fendi! vi red en liten runda i skogen och det var riktigt roligt! Idag red jag utan lina då det skulle bli lite svårt för Eva-lotta att hålla hans takt i skogen samt hålla lukas (shetlandsponny som följer med ut). Han var väldigt pigg i början och travade iväg och gick lite som han själv ville. men han var ändå lugn, inte stissig på något sätt, allt var bara så kul!

Sen när han plumsat lite i snön så blev han lite trött och lugnade ner sig. sista biten hem var han jätte trött, fast än vi red väldigt kort. skulle ner för en backe i skogen för att komma ner på gårdsplanen, och han orkade inte gå ner. sen stannade vi mitt i backen, och då tyckte han det var jobbigt att stå där så han hängde sig en del u tyglarna för att ta stöd. väl nere så hoppade jag av och ledde sista lilla biten till stallet. Sen var han jätte mysig i boxen. Det som är så skönt med honom är att han är så himla lugn i psyket, han är liksom inte typisk unghäst som flyger och far.

Blir riktigt glad när jag varit ute hos honom, och imorgon ska jag ut igen! :D hoppas verkligen att vi kommer igång nu!!!

Nu ska jag packa ihop lite saker, gå till farfar och städa, gå hem till mamma med sakerna, åka till billst på årsmöte och sen hem igen då vi har tjejträff med släkten, så räkna inte med någon mer uppdatering idag för har mycket att hinna med!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0