Grisen Hanna

Idag var en lite annorlunda dag på praktiken, då jag hade en gris som trodde att även jag var en gris! HAHA! som jag nämnt tidigare så finns det två grisar på gården, Hanna och Leif. De är syskon så Leif är kastrerad. Det började med att Hanna var så tyst och stilla. hon brukar alltid låta mest och så fort man kommer i hennes väg så springer hon åt andra hållet. Då det var för kallt ute för att de skulle kunna gå ut så fick de springa runt i stallet på morgonen medan vi mockade och fixade allt. Hanna gick då in på kontoret och eftersom hon var så lugn och njöt när man kliade henne på rumpan så förstod vi snabbt att hon var brunstig. Christina (min handledare) passade då på att prova klippa hennes klövar nu när hon var så lugn. sist vi gjorde det så sprang hon runt och skrek...

Jag satt och kliade henne på rumpan och insidan av låren medan christina lugnt kunde klippa klövarna utan att Hanna sa ett ljud! så långt hade allt gått bra. Sedan när jag och Hanna gick ut i stallet igen så började hon gå efter mig, och sen när jag stannade så gick hon fram och bet i mina kläder, vilket hon ALDRIG har gjort tidigare. sa då till henne och gick iväg. Men hon gav sig inte utan följde efter mig, slutade med att jag fick hålla henne borta med hjälp av en grep, haha!

Sen kom hon fram till mig och tröck rumpan mot mitt ben och gnydde sig mot benet, kåt gris? hon verkar då ha missuppfattat det här med att jag är heeeeeeeeeeeelt fel art. Det var bara mig hon var efter dessutom!



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0