Drömponnyn

MIN DRÖMPONNY ÄR TILL SALU!
Varje gång jag tittar på hästannonser, vilket är väldigt ofta så söker jag efter Indigo. jag har aldrig fått napp, men sen nu så kom det upp en annons...

Har alltid sagt att någon gång ska jag köpa honom, men den drömmen kommer ju såklart aldrig gå i uppfyllelse. Men han är nog den mest personliga hästen som jag hållt på med. han var en riktigt liten skitponny med sina hyss, men han var bäst! väldigt lättlärd och så otroligt rolig att hålla på med! åh saknar lille skrutten. Har alltid velat ha en shettis att köra med, och vad vore inte bättre än Indigo? Haha, hoppas att han kommer till ett bra hem!!! :D

Min önskan om att få träffa honom igen har inte släckts! ;)

bild från annonsen


annonstexten
Letar du efter en otroligt positiv och glad pålle som kan gå långt med rätt ägare? Då har du hittat rätt! Det här är en 9 årig kille som nu letar nytt hem pga min sjukdom. Han är en duktig körponny som man med glädje spänner framför vagnen. Alltid lika positiv till arbete och ställer inte till med bus. Han tar också tacksamt emot lite svårare uppgifter där han får tänka lite. Behöver mer än jag kan ge honom nu.

Är även en duktig ridponny, men har mycket egen vilja och slänger emellanåt av sina små ryttare när han tycker det blir jobbigt och inte som han vill. Har en god hoppteknik och skulle bli en fin tävlingsponny till en duktig, viljestark ryttare.

Vaccinerad, chipmärkt, A1 försäkrad i Folksam med fast självrisk. Trafiksäker och håller sig snällt innanför staketet. Har full stam och pass i SSS (Indigo av Friheten). Är inte slutmätt men var 107 cm vid 5 års ålder. Har bra barfota hovar och har aldrig haft fång. I somras hade vi extremt mycket svidknott och broms i vår sommarhage och Elvis blev irriterad. Han kliade sig men har INTE eksem.

Säljes med all utrustning. Rockard Oxer i nyskick (www.sulkys.eu), köptes i våras och har alltid stått förvarad i garage. Sele från Drive Out selkammaren (bröstsele Economic). Riktig lädersadel, träns, grimmor, täcken mm. Säljes till kunniga hästmänniskor med tid och engagemang för sina hästar. Ej enbart till sällskap! Ring eller maila om du är intresserad och har fler frågor. Om jag inte svarar i mobilen, skicka ett sms så ringer jag upp senare. Förmodligen är jag ute med hästarna. Pris: 12 000 utan sele och rockard, 18 000 kr med all utrustning.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0