mina medryttarhästar

2003 red jag två Åsnor vid namn Emil och Cassandra, red dem i några månader. Var med om några "åsneturer" och talesättet envis som en åsna stämmer verkligen. Om de ville gå någonstanns så gick de dit helt enkelt. En tur så drog Emil in på en uppfart till ett hus och ställde sig och kissa, jag hoppade av och försökte dra bort honom innan han började kissa men det ville han inte! En annan tur drog han in på en tomt och började käka ur rabbatterna, hoppade då av igen och de gamla paret som bodde där trodde att jag ramlat av, tur det! haha, de skulle bara veta hur deras rabatter såg ut. bara skaften kvar på blommorna!

Jag och Åsnan Emil


Åsnan Cassandra



2004/2005 red jag en stor häst vid Namn Champis, jag änskar dock att det var nu jag red henne då hon var utbildad msv dressyr. Menmen. Red mest ut på henne då jag inte kunde rida hästar i form under den tiden, men det var ett riktigt sto och egentligen lite för mycket häst för mig! ;)





2006 började jag på en D-ponny vid namn Önnarps Katleen då jag ville ta vara på mina ponnyår. Red mest ut tillsammans med hennes ägare, men sen blev det krångel mellan mig och ägaren när jag skulle sluta så slutade med att jag red själv den sista månaden. Katleen var inte den lättaste hästen och jag var inte dirket något duktig ryttare heller ;)




2006 började jag rida min älskade lilla Casper! Han hade tidigare stått på ridskolan, var min favrit där och red honom på varje lektion under ca ett halvår. Han såldes sedan och jag kämpade med att få kontakt med den nya ägaren för att komma och hälsa på! när jag väl kom dit så frågade hon om jag ville bli medryttare på honom och självklart så tackade jag JA! har nog aldrig varit så lycklig!














Men sen såldes han och det är verkligen det värsta som hänt i mitt liv, vet inte hur länge jag grät... Han kommer alltid att minnas och det kommer alltid att vara den bästa tiden i mitt liv. Både Amanda som köpte honom och hans nuvarande ägare Katrine kan nog intyga om att han är en otroligt underbar ponny som inte går annat än att älska!


2007 efter att casper såldes började jag rida Rodrigo, en C-ponny valack.



sommaren 2008 red jag en travare vid namn Rune och en Arab vid namn Savannah. Började rida dem tillsammans med min kompis Sabina som redan ridit dem i några år.

Sabina och Savannah (hon har nu avlivats då hon hade en tumör)


Det fanns även två shettisar som vi brukade köra, på bilden kör moa och sabina!



Rune dog i hagen ett par år senare då ägaren eldade ner en stor brasa,. han blev så rädd att han ramlade ihop och dog :(


Galna som vi var så provade vi att köra Rune med Shettisvagnen, den hade långa skacklar. Men vi hade ingen aning om varför han hade slutat på travet eller någonting. Men han var lite seg att rida, men när vi spände på vagnen så blev han överlycklig! vi började att prova i hagen, det fungerade så vi gav oss iväg på en tur! men det vi inte tänkt på var alla stenar som skulle flyga upp i våra ansikten. Men vi satte oss i vagnen och körde iväg utan hjälmar eller någonting, nu efteråt vet i hur farligt det egentligen var!


Red dem endast under sommaren då det itne var några träningsmöjligheter, vi red ut på galna turer och hade roligt! Började sedan på Simona!


Vintern 2010/2011 började jag rida unghästen Fendi!


Jag trappade alltså ner på ridandet med simona, red knappt en dag i veckan under tiden jag red Fendi. Men i höst när jag får börja rida igen hoppas jag att jag hittat en häst att rida!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

söta bilder :D

2011-04-26 @ 19:50:38
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

men gud!! stackars rune!! :O

2011-04-27 @ 17:50:48
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha nog har man ridit många hästar men en åsna har jag minsann aldrig suttit på!

2011-04-27 @ 19:25:00
URL: http://hannaandersson.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0