Ridturen

Ridturen på Snabb gick riktigt bra! Red ut tillsammans med Sabina, Paulina och Alina. Vi red en ganska lång runda som tog ca 1h 40min att rida. Han stegrade endast två gånger denna gång, men idag var det inte lika oväntade stegringar vilket kändes skönt! Tror att han uppskattade väldigt mycket att komma ut och spring av sig och slippa ridhuset och dressyren för en stund! Får se när nästa gång blir då jag rider ut på honom, men förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge! Han är så trevlig att rida ut på. Jag är van vid Simona där jag måste jobba henne hela tiden, och kan inte galoppera mer än några meter. Men med snabb kan jag bara slappna av och njuta av uteritten!

Vid 18 tiden åkte jag ut till Katarina då hon skulle gå igenom vart alla saker finns inför veckan. Ska nämnligen ha hand om hennes hästar måndag-fredag då hon ska iväg på jobbresa! Hon har en shetlandsponny vid namn Elsa, henne kommer jag bara att borsta och titta till. Sedan har hon Lolliphop som jag skrivit lite om tidigare, men det är iallafall henne som jag ska rida under dessa dagar!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0