Dressyrpass på simona

Igår red jag till ridhuset med Simona, tyckte att det var dags för ett dressyrpass! Det gick riktigt bra måste jag säga. Hon var mycket mjukare än vad jag trodde, men det märks att hon tappat muskler under vintern... Red mycket serpentinbågar med en 10m volt i varje båge, i både skritt och trav. Hon kändes mjuk och fin. Sen blev det lite galopparbete, och i höger varv gick det jätte bra, hon rullade på i lagom tempo och jobbade på med hela kroppen. Sen i vänster varv, som är hennes svåra varv kände jag inte riktigt vart jag hade henne, hon försvann och började studsa och byta galopp, så då var det bara att bryta av och börja om från början.




Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0