Tävlingen

Dagen har varit väldigt lång och är inte slut än. Åkte till stallet vid 8 tiden för att hjälpa lotta med mockning och sånnt innan tävlingen skulle börja. När tävlingen väl börjat flöt allt på, det blev två avramlingar sammanlagt. en inne på banan och Emma åkte av snabb på framhoppningen. Tokponnyn kom i full fart och vi trodde han skulle hoppa och sen la han en tvärnit precis innan hindret. Det slutade med att Emma inte ville hoppa då hon blev rädd. men Carro lyckades övertala henne att hoppa banan efter alla klasser. vilket var väldigt bra så hon inte blir rädd.

När det väl var min tur så hade jag hunnit bli nervös, fick höra av Jennifer som hoppade honom innan mig att han var skit taggad så det kändes ju bra! :P

hoppade fram på ett par hinder, allt kändes bra. Inne på banan gick det bra, men kändes som om han hoppade själv. jag bara styrde och höll i mig (kändes det som). Men det slutade med att jag vann! :D och det betyder att jag nu är klubbmästare för häst, haha...

Bild från den lokala tävlingen i maj!

Kommentarer
Postat av: maria - foto fööfään !

söt header du har!

2010-09-26 @ 18:50:18
URL: http://sloarez.blogg.se/
Postat av: Elinor

grattis vad kul :D hade velat vara med utom tävlan eller nåt om jag hade fått i lägsta klassen med valle om jag inte haft isis tävling samma dag. Saknar att hoppa lite och valle är faktiskt rätt duktig fast vi ska ju bara hoppa typ 50-60 cm. Hoppas de har någon klubbtäcling, du får hojta till om dom har det :) jo det jag har lärt mig av det här med bett är att man måste vara mer lyhörd och prova olika bett tidigare om inte hästen känns helt nöjd, jag körde på vanligt tredelat ganska länge och tänkte att det skulle bli bättre, och sen på jaktstången kändes han nöjd och lyssnade men det var så jobbigt att han blev så låg i formen jag fick liksom inte upp honom som jag ville, framför allt i tölten var det svårt och blir han låg i formen i tölt får han inte samma luft i steget, iskritt trav och galopp spelar det inte så stor roll vad man har men just i pass och tölt så behöver han ridas ihop och komma upp mer för att det ska bli bra särskilt tölt är en riktigt kraftkrävande gångart och behöver rätt mycket samling. Svårt att förklara och rida också för den delen :P pass ska ju liksom bara hå fort som fasen men tölt ska ju vara rätt takt och samlat och höga lyft och ditten och datten. Men men nu går han superbra och han har utvecklat tölten jätte mkt sen jag bytte bett och vi får också mkt högre poäng :)

2010-09-27 @ 14:18:46
URL: http://engelstoft.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0