svårt beslut

Jag har grumlat fram och tillbaka flera ggr. nu har jag äntligen fattat ett beslut och det känns både skönt och väldigt jobbigt...
Jag har nu bestämt mig för att sluta på Simona, inte nu med en gång, men snart... vill hitta en häst att rida först, skulle inte palla att endast rida en gång i veckan, för det är så det skulle bli om jag slutade och inte hittade ngn ny. Men det är så svårt att hitta ngn här i järna eller utanför. hittat några som finns i närheten men antingen så ska de inte hoppas eller så ska de bara ridas ut på, och det är ju det som jag har nu... jag vill hitta en häst som jag kan träna både hoppning och dressyr med, samt ut och tävla lite grann.

Med simona kan jag rida dressyr på banan och i skogen. visst kan jag hoppa henne, men måste då rida till ridskolan och det blir aldrig av då det tar sån tid och jag måste anpassa mig efter deras tider...

Jag hoppas verkligen på att vi hittar ngn mer som vill rida simona, för jag vill inte sluta och bara lämna henne. för om jag skulle sluta och vi inte har ngn som rider henne så skulle hon bara stå. eva kanske skulle hinna med henne 1-2 dagar i veckan, men hon behöver mer.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0