Simona

Igår när jag var ute och red simona så var hon likadan i munnen! så fort jag tränsat började hon dregla en massa så tog ut bettet igen och red på bettlöst. red först lite på banan, men sedan hämtade jag reflexer och red ut och travade mellan åkrarna ist! när jag åkte ut till simona så höll jag på att köra på rumpan på en älg! hahaha, lite udda men det är sant! den stod där runt kurvan och jag kollade ner för att undvika att slira på gruset med moppen  :P känns som om jag hade kunnat nudda den om jag sträckt ut armen, så nära var jag. men den var inte fullvuxen, typ åring eller ngt sånnt.

Idag red jag med bett och hon var jätte mjuk och känslig i munnen som i måndags efter lastningen. hon slemmade en del men inte lika mycket som igår och i måndags. hon var kanonduktig! kunde göra en massor utan protester, riktigt underbart! vi öppnade upp hennes mun innan ridningen för att se om det var ngn tand, men eva varken såg eller kände något som var vasst. men sen när jag red så slemmade hon när jag red henne i form,  men när hon sprang fritt med huvudet så slemmade hon inte. och då började vi fundera på vrf, det är antagligen för att hon inte kan svälja det ordentligt. alltså är hon antingen lite svullen i halsen eller längre bak på tungan. men grejen är den att jag tkr att hon borde kännas lite spänd när man rider om hon inte känner sig bra. men hon är mjukare i kroppen än någonsin! lyder minsta lilla vink, det som är så förvirrande...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0