besvikelse

jag måste skriva ut mina aggreationer någonstans och tyvärr så får det bli här... Allt började jätte bra! red calle och det gick super, fixade i stallet och red Falcon på lektionen ist för Regent, var så länge sen! hoppade och hade dressyr och han var jätte duktig och allt gick verkligen super! dock har han lagt på sig lite dumheter för att slippa men han märkte sen att han inte kom undan iaf. Lektionen tog slut och jag bestämde mig för att vara med på KM dressyr med honom på söndag, alltså bara två dagar tills dess. Fick rida dressyrprogrammet på honom efter lektionen då sabina skulle rida. och då brast allt!



han var jätte fin när han väl gick, men han vägrade att fatta galopp, när jag gjorde halt på medellinjen så vägrade han gå sen igen. kunde bokstavligt talat banka med skänklarna och slå tyglarna på hans hals och han brydde sig inte ett dugg. blev så jävla besviken att jag blev arg så gav upp och gick upp till stallet. efter det där tänker jag då INTE starta honom! vill prova imorrn igen och se om det är detsamma eller om han är sitt vanliga jag, men vette fan hur jag ska få till det! :S

Allt hänger på att Lotta har tid och att jag kan boka in ngn slags privatlektion för henne och försöka lösa problemet om det uppstår igen! så irriterande när man ställt in sig på att vara med å allt skulle bli skit kul och så händer det här!!!!

känns som om jag bara vill sätta mig ner och böla och tycka synd om mig själv, men som om det skulle hjälpa? det värsa är att när ngt sånnt här händer, att man blir knäckt, så kommer allt jobbigt fram med en gång. som om någon släppt en bomb unuti en och man kan inte göra något för att hindra det :'(

Kommentarer
Postat av: Yrsa

hej :)

Kan inte du skicka bilderna på mig som du tog när vi red?

Skulle vara kul att se :P

2010-09-04 @ 07:52:31
URL: http://corncat.blogg.se/
Postat av: Erica

ursh dumma ponny. Såg dina sms igår men de var typ kl 3 på natten :P va dum han har blivit den dära saken.

Såg de när du skulle få fram han i från halt ute på ridbanan att du fick banka igång honom :S

Och en sån häst på en dressyr tävling är ju inte så roligt "/

2010-09-04 @ 15:34:38

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0