7 September

Idag var jag på sjöhaga hundpensionat tillsammans med Elina och hundettorna! vi skulle göra vårt projekt arbete, men vi stannade kvar och gjorde det som ettorna gjorde. dvs rasta hundar, köra lite lydnad, motionssimma hundar och ja vårt metaltest. riktigt trevligt. blev riktig kär i Tollaren som jag gick ut med, samt körde lydnad med (:

på kvällen åkte jag ut och red simona, tog en tur på fältet tsm med Eva och Timjan. gick riktigt bra. Jag tog mod till mig och provade släppa simona, och jävlar vilken fart hon fick! kände mig jätte osäker på om jag skulle få stopp på henne, men efter att jag svängt 2 varv på en stor volt så hade jag fått tillbaka henne. det var en sån jävla känsla att jag var tvungen att göra det igen. denna gång blev det en längre bit, och det gick typ dubbelt så fort som första gången, rann tårar av farten och kändes som om vi flög fram. jag minns att jag tänkte "jag svänger innan halmbalen" sen när jag skulle svänga så var vi redan förbi de tre raderna med balar, sjukt fort. men hon lyssnade direkt och behövde inte ta ngt alls i henne! :D

var meningen att Eva skulle haka på med timjan andra gången men vänta lite så jag hann komma iväg, men timjan brallade som en tok så hon släppte henne med men genade för att komma mot oss!

Det var första gången jag släppt henne på riktigt, visst har släppt henne upp för backar och så men aldrig såhär då jag varit rädd att jag aldrig skulle få stopp på henne!

Detta måste jag göra om massor av ggr och vill gärna ha ngn som filmar detta! :D

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0