18 september

Idag kom Lotta till Simona för att ha en privatlektion. var riktigt nyttigt men lite jobbigt att det regnade bara xD Men i det hela gick det bra men galoppen måste jag verkligen jobba med, och det vet jag ju. men nu vet jag mer hur jag ska gå tillväga! :D

För typ en timme sedan ringde det en tjej som svar på min annons. hon berättade att hon bodde i sthlm och hade två hästar. en dressyrhäst som tävlat medelsvår och en hopphäst som tävlat nationellt. men hopphästen skulle hon ha för att rida ut på. men Dressyrhästen undrade hon om jag ville rida. hon kände en som har ett stuteri i Mölnbo och sa att hon kunde stalla upp hästen där så kunde jag rida den. och då frågade jag om hon tänkt foder då, hon ba: ja men det skulle ju kunna funka! men fattar inte hur det annars skulle gå? vadå skulle hon betala stallhyra för sin häst som bara jag rider? xD

men hon tyckte att jag skulle fundera på om det var dressyrhäst jag vill rida, och om det var så, så skulle jag höra av mig till henne och så skulle hon berätta mer om hästen och hur hon tänkt sig med allt. hästen är aldrig hoppad, endast "dressyrhoppad" alltså typ sockerbitar. men vem vet, den kanske har potential och det kan bli ett projekt att lära den...

Lotta ska även fråga sin kompis som har häst i järna om hon behöver hjälp!

Nu ska jag upp till Heron och se på bio med syrran! :D

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Vad kul :)



Svar: Agria, dom hade ju en annons i tidningen och jag skickade in mitt cv och de ringde i går och fråga om jag kunde komma in på intervju :)

2010-09-18 @ 21:36:36
URL: http://corncat.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0