17 september - ridning

Igårkväll gick Simona super på banan, det var ett tag sen hon var så fin! :D red typ när det var kolsvart ute men ögonen vande sig ganska så snabbt så det funkade hyffsat!

Idag var det först ridning i skolan och sen ridlektionen på billsta. genom skolan rider vi på srk och det gick jätte bra! red en häst som heter Uvarone och han var verkligen jätte rolig att rida! men den där jävla attityden som finns på srk, den kan ju bara ta sig någon stanns.

Det första som händer när man kommer dit är att man blir utskälld för att man är klar med hästen 10 min innan lektionen börjar. vi skulle börja kvart i så jag var klar då sen blev det förskjutet i 10 min och då får man en utskällning av en viss person som jobbar där för att man är klar med hästen för tidigt? helt stört!

Åkte ut till billsta vid 5 tiden för att hjälpa till på nybörjarlektionen och det gick hyffsat bra, ingen som ramlade av! ;) men idag hade Lotta inte gett mig ngn häst till ridlektionen för hon visste inte vem hon skulle sätt mig på så fick välja på vem jag ville, riktigt härligt! hon sa att jag även kunde välja snabb (hennes ponny) då han behövde gå, så honom tog jag.

Vet inte vad Emma (lottas dotter på 9 år) gjort med honom, men han var hur mjuk som helst. man brukar alltid få jobba igenom honom för emma är inte så jätte duktig ännu så hon klarar inte det själv. men idag var han som en dröm att rida! :D


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0