13 september

Dagen har varit riktigt tråkig med allt regn! men som tur var gick skoldagen fort fast jag slutade kl 16. Åkte med Moa hem till mig då hon skulle hjälpa till att klippa klorna på våra fåglar. jag har lite respekt för fåglar så jag fångar dem helst inte! ;) Men det gick så bra så, bara en fågel som rymde och ingen fick en hjärtinfarkt, även om det inte var långt ifrån :P

vid 19 tiden åkte jag ut till stallet. En tjej i typ 35 års åldern som bor precis bredvid hästarnas sommarhage följde med mig till stallet med hästarna då hon ska börja rida simona. det var hon som provade henne i lördags btw. Gick lite bättre för henne idag, hon börjar hitta simona mer och mer samt hitta sig själv. idag kunde hon trava och simona gick fint med huvudet stundvis! hon berättade att hon hade haft väldig träningsverk sen sist och kunde knappt gå :P Lite kul när hon typ bara skrittade, men är man otränad så är man! (:


Själv red jag Timjan då Eva inte var hemma ikväll. I början funkade ingenting. hon ville varken gå fram eller böja det minsta på nacken. men sen är det som att trycka på en knapp, för då bara släpper hon och jobbar på jätte fint. sen lyckas jag inte hålla henne hela tiden utan hon slår upp huvudet då och då men hittade ett sätt att få fram henne och då få tillbaka henne. hon är en sån häst som man måste ha en bra framåtbjudning hos först innan man kan börja jobba henne på riktigt.

Men jag är riktigt nöjd med båda hästarna! :D

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0