Veterinärbesöket

Nu har jag precis ätit och duschat efter att ha varit i stallet en andra gång idag! Red först lite på banan men inte så länge då jag kände mig helt omotiverad... men Andreas (veterinären) kom i tid, och det är ett under om jag får säga det själv! ;) nej nu var jag taskig, han är en jätte duktig veterinär men har liiite mycket att göra, haha!

Simona var superduktig när han spände upp hennes mun, stod helt still utan lugnande eller ngt. han sa de att tänderna såg fina ut men sen såg han ett ganska så stort jack på hennes tunga som han visade mig, och det är därför hon har slemmat och varit känslig i munnen. hon måste ha bitit sig i tungan då vi lastränade förra helgen.

Konstigt nog såg vi inget blod eller ngt, för det där måste ha blött rejält. men han sa det att det blöder mycket men endast en kort stund. så antagligen så sög hon i sig blodet.

Han kollade också på Timjans knölar som hon har på ryggen och han konstaterade att det är sadelknutor. de blev även vaccinerade och det gick hur smidigt som helst! timjan tkr ju inte om sprutor och sånnt men det var inte andreas som vaccinerade utan en tjej som var med honom, så Timjan trodde väl bara att hon skulle klappa eller något ;)

När allt var klart så frågade jag honom om praktik och det gick så bra så! problemet var bara det att det är många som vill praktisera hos honom och de flesta har samma praktikveckor och han har endast en plats i bilen. MEN det lät som om det inte var ngn annan som hade när jag hade! så han skulle kolla upp det och så skulle jag höra av mig i slutet av veckan! :D

han ba: då är det mest hältor, skador och lite tråkiga saker! :P men det är roligt för mig vad det än är som händer!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0