Ridlektionerna

Idag var det ridning på srk efter lunchen. red en angloarab som heter Elmir, en trevlig prick men som har många svagheter.
1. han kan inte skritta, går jätte jätte jätte kort med fram och nästan taktar när man rider på korta tyglar och jobbar honom. men på långa tyglar tar han långa steg.
2. när man kräver av honom försvarar han sig med att sparka bakut.
3. svår att rama in, skjuter gärna ut rumpan om tillfälle ges.
4. sparkar bakut varje gång man lämnade väggen när jag galopperade på mittvolten.

Trotts detta var han riktigt rolig, jag tkr inte att det är läskigt när de bockar, sparkar bakut, stegrar mm. SÅ LÄNGE DET INTE ÄR FARLIGT! ;)

kom hem och åt middag och sedan bar det av till Billsta för att hjälpa till med nybörjarbarn gruppen och sen rida lektion. red Stoya och vi hade hoppning. gick väl sådär, kände inte att jag litade på henne. dels har jag bara ridit henne en gång tidigare och det var under igångsättningen och då bockade hon när man la till skänklarna. dels kände jag att hon likagärna kunde nita, kände inte riktigt vart jag hade henne.

Stoya


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0