dålig uppdatering, jag vet

Fredag
Idag har varit en härlig dag som gått väldigt fort! började med att ta blodprov och syrran körde mig till skolan. hade en soft skoldag och var hemma vid 3. åkte ut till simona och red ut tillsammans med Eva och hästarna var helt knasiga, antagligen för att det var kallare än vanligt ute. redan när vi  skrittade iväg var Timjan jätte pigg, ville trava och skrittade på väldigt fort. Simona var lite segare och gick sakta fram. när vi kom fram till åkern så började Timjan bralla när vi skulle börja trava och sen for hon upp i 5-6 stora bocksprång så eva höll på att flyga av. skrittade lite så timjan Lugnade sig och red sen vidare till en annan stubbåker som var torrrare. där fick jag driva simona i traven och sen när jag galopperade på en stor volt så var hon jätte lugn. släppte tyglarna för att visa eva hur lugn hon var OCH DÅ började hon bocka som en tok!!! hon har gjort det typ 2 ggr på de två åren som jag ridit  henne. sen lugnade hon sig men senare i galoppen så gjorde hon samma sak. helt knasiga.

strax efter 5 var jag framme på billsta och hjälpte till med Lottas barn. allt gick bra tills i slutet. då tyckte Majim att han kunde galoppera ist för att trava på långsidan och flickan blev JÄTTE SKRAJ! aldrig galopperat tidigare så fick gå med henne en stund då hon var livrädd och grät så mycket. hon ville hoppa av men lyckades övertala henne till att sitta kvar. berättade om när det hänt liknande saker med mig. hon lugnade ner sig men frågan är hon hon vågar trava på honom igen?

På lektionen red jag Maja som Jag önskat. tkr så synd om henne som bara går barnlektioner och blir aldrig riden på rätt sätt, alltså ridas i form och jobba ordentligt med bakbenen, rygg osv. var riktigt mysigt och hoppas att jag kan få henne flera ggr. det svåra är det att hon bebhövs till de 3 barnlektionerna som är innan...

Majim


Lördag
Sabina sov hos mig igårkväll då jag skulle sova hemma hos Mamma för att passa Daisy! hon åkte tidigt då hon skulle jobba i stallet. själv gick jag upp vid 10 (hade varit uppe vid 7 tiden och kissat daisy). tog en promenad till pappa för att kolla om han hade ngn gammal mobil, för igårkväll strax innan sabina kom så typ kraschade min mobil, ville inte vara med längre :P fick lite panik för hemtelefonen hos mamma fungerar inte heller så kände mgi väldigt handikappad utan en telefon! om jag behövde ringa hade jag varit tvungen att gå till grannarna liksom.

Vid 2 åkte jag ut till billsta då vi skulle bygga bana inför hoppkursen för Bo! kursen var riktigt rolig! Dock så var Marcello väldigt tricksig med munnen vilket han inte brukar vara, men hoppningen gick kaanoners! hoppade femåenhalva med travbommar innan. sedan la vi till en oxer och ett räcke! mycket nöjd! Imorrn blir det upp tidigt då vi ska bära fram mer hinder vid halv 9 tiden!

Marcello

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0