1 oktober

var som sagt på riskettan idag och visst vi diskuterade sådant som man redan vet, men det fick än att tänka till väldigt mycket och därför tycker jag att den kursen är väldigt bra! när kursen var klar, vid 12 tiden kom Elinas mamma och hämtade oss då vi skulle till srk och ha ridlektion samt hovvård. jag red en häst som heter Robyn, väldigt tjurig att borsta och sadla men sen blev hon riktigt mysig att hålla på med när allt var klart. en mysig häst men som får ett stort minus för sin kantiga galopp! jag orkade inte hålla igång den riktigt och det blev därför lite halvtaskigt i galoppen. men i traven blev hon väldigt fin! :D

Måste säga att jag AVSKYR en viss människa på srk! alla andra som jag träffat där är trevliga men absolut inte hon! det minsta fel man gör, som egentligen inte behöver vara ett fel ska hon påpeka och verkligen sätta sig över en. hon är en STOR BITCH! tänker inte nämna ngt namn, men de som rider där vet nog vem jag pratar om! ;) det roliga är att ingen vågar säga emot henne heller, inte änns de andra ridlärarna?

Robyn


här kommer en bild på hästen som fick stå ut med att vi övade på att slå på skor på dess hovar!
Zilja


Cissi kom och hämtade mig och lämnade mig i södertälje hamn så jag hann med 4 tåget hem! slängde i mig en pizza bit och åkte sedan till Billsta för att leda knattar kl 5. ledde en 5årig flicka som är så himla söt, skämtar inte! hon red Maja och det var hennes princesshäst! ;) Vid 18.40 började min ridlektion och skulle egentligen ha ridit philipha men fick byta till Falcon! :D övade galoppbommar men på en hel långsida med olika avstånd. övningen gick ut på att hästarna skulle länga på stegen. Falcon tyckte det var jätte roligt och bara drog iväg över bommarna xD


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0