Vovven

Måste bara berätta om de otroligt stora framstegen som Vovven vår har gjort! för typ två veckor sedan började jag öva på att ha henne lös på promenader. började med att träna inne i en inhägnad att hon verkligen  skulle lyda och följa mig trotts att hon är lös och strunta i allt annat. gick bara bättre och bättre så började korta bitar på promenaderna. de senaste promenaderna har hon varit helt lös och det har gått hur bra som helst! det som jag inte är så säker på är om hon stannar kvar om det dyker upp en hund!

Hon är en sån hund som älskar att leka med alla hundar hon träffar! men hon har blivit mkt bättre på det överlag! att stanna kvar och inte kasta sig över alla hundar som kommer.

Ikväll när jag var ute med henne dök det upp en märkklädd människa bakom oss och hon stannade, fattade först inte vrf för såg inte människan, men sen när jag såg vad det var och sa till henne så kom hon och brydde ig inte mer om det. under senare delen av turen hör jag en massa hundar som skäller, hon reagerar men lyssnar och stannar kvar. kommer sedan hundar på håll, hon spanade men stannade kvar, riktigt bra gjort! nästa steg blir väl att "arrangera" ett möte med ngn hund som hon inte känner. känns bäst att göra så. OM hon skulle kasta sig iväg mot hunden så vet ägaren att hon är snäll och att vi tränar!



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0