Gårdagens ridtur

Jag har glömt att berätta hur det gick att rida Simona igår! ;)

Red till åkern där hon hade bockat så mycket sist för att se om hon skulle göra samma sak igen eller om det var en engångsgrej. började jobba henne i traven och hon jobbade på väldigt fint. troligtvis glad över ett sånnt mjukt underlag då hon är oskodd och har varit i flera år. Kom sedan till galoppen och såfort jag gjorde galoppskänkeln så bockade hon. MEN det var inte alls någon spetsig och dum bockning utan mer bus. jag sa till henne och provade sedan igen. gick bättre till en början men sen bockade hon igen, men denna gång av glädje. Blev en riktigt rolig tur. Dock så hetsas Timjan upp när Simona hetsar så hon flyger upp i luften och bockar samt skjuter rygg. riktigt duktigt av Eva att hålla sig kvar då hon sköt rygg, för det var riktigt rejält och Timjan såg inte glad ut...

Undrar vad det är som gör att hästarna beter sig så på just den åkern? de brukar inte hålla på så. och såfort vi lämnar åkern så blir de sitt vanliga jag igen... mysko.

Simona ville så gärna galoppera att hon började lätta på frambenen och bocka på stället vilket hon ALDRIG gör annars. Hon lyssnade även väldigt bra idag. Trotts att hon larvade sig så behövde jag bara vara väldigt lätt i handen. när vi kom ut på vägen igen så låg hon på som vanligt och jag får ta tag i henne.

Jag tror inte att det beror på att hon har ont för det är endast på den åkern + att hon går jätte fint i de andra gångarterna och jobbar på bra.

Vad tror ni att detta beror på?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0