En förbannad häst

Dagen spenderades i stallet där jag och Eva red ut på en lång tur!  Vi började med att rida på en stor åker som finns i närheten av stallet. började inte speciellt bra. eller jo hon stack inte eller så men hon låste sig i en form och sen travade så, kunde inte påverka något. men sedan släppte det och hon skötte sig exemplariskt! tänkte att jag skulle prova galoppera på en volt, och det gick bra till en början. sen kände jag att hon började ladda med bakbenen som hon gör när hon tänker sticka iväg, men jag satt tillbaka och höll emot. då blev hon sur och började bocka istället! och Simona har bockat med mig två ggr tidigare på 2 år och då var det ssmå mjuka glädjesprång. de här sprången var vassare och sträckte mig lite i sidan.

Bestämde mig för att prova igen och då säga till henne när hon bockade. hann bara fatta galopp sen satte hon igång igen. bröt av och skällde på henne. sen provade jag igen men denna gång höll jag upp skallen på henne och då blev hon så jävla förbannad och bockade som en tok, riktigt hårda och hon snurrade runt samtidigt. höll på att åka av men hon slutade precis innan. hon kändes riktigt förbannad och eva sa att hon såg riktigt förbannad ut...

Men kan inte fatta vad detta humör kom från? visst det var några dagar sedan hon gick men så har det ju varit nästan hela tiden. Menmen, hoppas verkligen inte att hon fortsätter med det här, för då kommer jag få problem. då blir hon en häst som sticker och bockar/kastar av en när man håller emot...



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0