8 november

Första skoldagen efter lovet, och gick till kl 4! men det som var positivt är att jag är ledig imorgon då resten av klassen har djur för forskning hela dagen och jag läser inte den kursen! (:

Efter middagen åkte jag ut till simona, var några dagar sedan jag var där sist. var alldeles för hårt på vägarna och ridbanan för att kunna rida, och i skogen är det bäcksvart så där ville jag inte ge mig ut. blev att träna lite från marken med henne på ridbanan ist. tränade på att hon ska backa ordentligt, flytta undan rumpan och att hon ska komma fram!

Simona
är en sån häst som alltid är så snäll, gör aldrig ngt dumt och skulle aldrig tänka tanken att använda sina ben eller bitas. därför har vi inte behövt träna speciellt mycket lydnad då hon är så snäll. men när vi har lasttränat så har vi märkt att hon är VÄLDIGT dominant av sig! vill hon inte  så vill hon inte. när vi lasttränar så slutar hon lyssna på allt. hon varken backar eller flyttar sig om man ber henne vilket inte alls är bra! hon ska lyda även vid transporten! uttrycket "ha, trodde ni att ni skulle få mig till det där så trodde ni väldigt fel" passar simona bra ;)

Har förut trott att hon är rädd för att åka, men efter förra turen märkte vi att så var inte läget, utan hon är helt enkelt för dominant just nu och tycker att det är riktigt onödigt att gå in i transporten!

Timjan är helt tvärtemot simona. hon är VÄLDIGT kaxig, använder gärna benen och hela kroppsspråket för att hota och kan även tänka sig att sparka om man inte lyssnar på vad hon vill. MEN hon är lättare att styra över. om man ber henne backa så ser hon skit sur ut men hon gör det. uttycket "jag vill egentligen inte men jag gör det ändå" passar henne väldigt bra!




Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0