1 november

Första dagen på lovet och det kändes verkligen jätte skönt! dock vaknar jag och blir arg på syrran som tagit min MIN risifrutti!!! haha, skit löjligt men tänk er när man legat i sängen och tänkt att man ska gå och äta sin risifrutti och ja börjar tänka på det. och så kommer man upp till kylskåpet och märker att syrran har ätit upp både hennes egen och MIN?! Jag fick damp, men nu är hon skyldig mig en som hon får köpa för egna pengar MOHAHA!

Dagen spenderades i stallet då vi lasttränade Simona och red! sist vi åkte var då vi åkte till ett ställe, lastade ut och fick kämpa i nästan 4 timmar för att få in henne igen. Idag fick vi inte in henne alls, ville inte ge upp för om vi ger oss en gång så kommer vi aldrig få in henne. men hon bara satte sig på tvären så det var ingen ide. höll på i ca 1,5 timmar men sedan gav vi upp. ALDRIG MER!

Red sedan en sväng, skulle över stora vägen och sen in under järnvägsbron. Eva hade ridit där med Timjan dagen innan och då hadeh on blivit skrämd av X2000 som kom helt oväntat innan de skulle över stora vägen. hon blev skit skraj, slet sig och galopperade hemåt. stannade efter ca 200 m och undrade vart eva var! ;)

Iag var hon jätte rädd när det bara åkte förbi bilar på vägen, aldrig varit rädd för det förut. men kom över och under bron tillslut, mycket trafik! på hemvägen så kom det ett tåg när Simona precis kommit ut ur tunneln men Timjan var kvar. men Simona stannar alltid när det kommer ett tåg, Timjan ville kasta sig iväg men hejdades då Simona var ivägen.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0