sommartvätt!

Sitter nu här vid datorn igen! ;) men jag har varit ute och Simona och haft en sommartvättning av hästarna! började med att ta ut simona och tvätta hennes man samt halsen. tog sedan slangen när jag spolade av henne och det gick jätte bra! hon har varit rädd för det förut så det är duktigt gjot av henne. sedan fick hon beta lite i väntan på att hon skulle torka. sedan åkte hon in i boxen och jag tog ut Timjan för att tvätta manen! henne gick det inte alls med slangen, hon är inte van vid det så blev skraj och vägrade komma i närheten av den! så fick ta en svamp och vatten vilket tog lite längre tid. men när vi väl var klara så fick hon också beta! Eva kom ut då och hämtade simona och så stod vi och betade med hästarna i ca 40 min, riktigt härligt så här i solen!

Nu ska jag snart, eller mamma, börja laga min mat! blir så enkelt som kyckling och potatissallad. men vi fuskar lite för potatissalladen är såklart köpt!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0