när du försvinner, tar du en stor del av mig med dig

ja finns inte så mycket att säga om själva ridlektionen, var inte speciellt närvarandra om man ska säga så... Kommer till stallet, hälsar på Slawer och börjar sedan borsta Francko, Sabina kommer och berättar det jag länge väntat mig. kämpar för att inte bryta ihop, gick ett tag men sen kunde jag inte stoppa tårarna. tänker "men emma nu får du skärpa dig" jag försöker tänka på annat och slutar böla... som tur var skulle vi rida i hoppdungen och inte ett dressyrpass som kräver koncentration. jasg bryter ihop flera ggr under timmen som går, vette fan hur jag ska ta mig till utan dig. Utan dig finns jag inte, du är min stjärna som lyser upp min dag. ända anledningen till att jag egentligen rider på billsta. bara väntar på att du skulle bli bra så jag kunde börja rida dig igen.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, sitter här hemma, i ett tomt hus som tur är och bara bölar, det tar aldrig stopp. Första och enda gången jag känt så här tidigare var när Casper såldes, ponnyn som jag i princip lärde mig allt på. ponnyn somm jag verklig älskade. jag bröt ihop under middagar och ja när som helst kom det bara, men nu känns det 1000 ggr värre. Casper skulle säljas, jag kunde hälsa på honom, vilket jag gjort. men när ska jag kunna hälsa på dig?

Din blick glömmer jag aldrig, den liksom borrar sig in i mig. Jag kan inite bli arg på dig även om du bits ibland, det går helt enkelt inte, för jag vet att du inte gjort det för att vara elak. du hade bara så otroligt tråkigt när du hade boxvila.


Kommentarer
Postat av: Fan

Precis vad jag trodde åxå hela tiden att det skulle hända :(

Fan man blir ju förkrossad </3...:(

2010-05-22 @ 16:03:12
Postat av: Yrsa

2010-05-22 @ 19:03:28
URL: http://corncat.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Fint skrivet Emma<3<3 :,(

2010-05-22 @ 19:04:32
URL: http://corncat.blogg.se/
Postat av: sandra

åhhhh... stackare... kände precis så när krippe dog... han var den hästen jag lärde mig o rida "på riktigt" på.. men man kommer över det, tänk att han får de nog bättre i himlen ist för att gå o va halt.. :( massa kramar till dig <3

2010-05-22 @ 22:43:59
Postat av: Emma

alla säger att det går över, men känns fan inte så. visst om några månader kanske, men tror det kommer ta lång tid för han har tagit en stor plats i mitt hjärta... har inte bestämt mig för om jag ska åka dit när han tas bort än... vet att det kommer bli det svåraste jag någonsin varit med om, men känns som om jag skulle ångra mig efteråt om jag inte gjorde det. men samtidigt så känner jag inte de som jobbar i stallet så bra och hatar att böla inför andra människor. och kommer inte kunna hålla allt inom mig... börjar böla bara jag skriver det här :(

2010-05-22 @ 23:12:48
URL: http://daslawona.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Åk dit, skit i om du bölar!

Du kommer att ångra dig annars, det blir kanske aldrig riktigt bra, men det går att uthärda :/

<3

2010-05-23 @ 09:22:14
URL: http://corncat.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0