5 Maj

Idag hade vi klättring på idrotten, riktigt jobbigt för armarna alltså! man ska ju använda benen men blir  att man drar sig upp fast man inte tänker på det, så det krampade typ i underarmen när man kommit ända upp på väggen! lär ha träningsverk som heter duga imorrn!

Red iaf Simona idag och provade ett Pessoa bett på henne som jag fått låna av Angelique. alla har snackat så jävla mkt o mdet bettet, men vilket bett är egentligen bra för hästen? inget!

Men i traven gick det jätte bra och i galoppen körde hon upp huvudet ännu mer då det är skarpare än det raka bettet som vi brukar rida henne med. men provade att galoppera på lite längre tyglar så jag inte hade kontakt med munnen och det gick faktiskt jätte bra i början, hon hade en lugn galopp och inte så där hetsig, men sen ökade hon på och då fick jag ta på henne och då lyssnade hon jätte bra. så känns som om jag har fått en boms nu, som jag inte haft förut. lät henne galoppera på lite å sen började jag ta lite i henne och då saktade hon av även om det tog en liten bit, men hon lyssnade tillskillnad från förut!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0