27 Maj

Dagen var ganska skön men ändå seg. hade projektarbete på morgonen och vi fick då chansen att prata med Malin om vårt projekt och ändra lite saker, var sedan matte i en timme men då jag läst klart den kursen så satt jag och gjorde fläta på Elinas hår ist medan hon pluggade :P sedan var det lunch och sen åkte vi till Srk (södertälje ridklubb) för att ha hovvård. det var en hovslagare där som visade oss hur man slog på och av skorna och hur man fixade till skorna. vi fick även prova att tta bort och slå i sömmar och sedan ta av en sko. alla hann inte ta av en sko utan vi ska fortsätta med det nästa gång vi ska dit, jag var en av dem som inte hann med.

Men blir så jävla irriterad på skolan, de är ju helt störda! vi läser kursen hovvård på 50p. och för jätte länge sen var vi på en  kurs i huddinge om hovar och sen har vi haft 3 timmar teorilektioner efter det som jag tyvärr har missat. men nu säger Elin, vår lärare, att kursen av slutas till sommaren. hur fan ska den kunan göra det?! vi har knappt gjort ngt, läst första kapitlet i boken som vi har prov på sista veckan. och i läroplanen för hovvård står det att vi ska lära oss att slå på tappskor, men hon säger att vi inte alls ska det. det är stört! för det är just därför vi alla valde den kursen, för att kunna slå på tappskor. fattar inte hur de tänker att vi ska lära oss det på 2 veckor varav lite är praktiskt!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0