12 Maj

Något sen uppdatering på bloggen men det är för att det inte hänt något speciellt och jag har helt enkelt inte haft tid, har varit mycket med skolan och massor av annat!

Igår var det skolan, men slutade kl 1 och hade tagit moppen så åkte hem till mamma å hälsade på Daisy och sen åkte jag ut till simona några timmar, red och fixade det lite snyggt i stall och hage.

Idag hade vi maylis hela dagen vilket jag trodde skulle vara jätte seeegt, men faktum var att den gick rätt fort och jag var skit effektiv, fick klart 7 arbeten, annars brukar ett arbete ta flera dagar för mig då jag bara lägger det åt sidan för att jag inte orkar med det!

Efter middagen åkte jag ut till Simona och då lasttränade vi Timjan... tog EN TIMME! inte riktigt var vi väntat oss, men eftersom vi ska åka iväg med henne på fredag, eva ska rida lektion, så kände vi att det var bra att se hur lång tid det tar så vi är förberedda på fredag. våra förhoppningar är att hon ska förstå att hon inte ska till veterinären utan att hon ska koppla ihop transporten med något kul och förhoppningsvis då bli lättare att lasta!

Efteråt så red vi en en kortis i skogen, ca en timme och Simona var jätte duktig! red på det vanliga raka bettet och hon var en riktig dressyrhäst när jag väl fått igenom henne i vänstersidan!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0