Övning ger färdighet!

Precis inkommen efter en promenad/träningspass med Daisy. Det verkar som om gårdagens träning förändrade henne helt + att vi fortsatte bygga på det idag!

Frågade även tränaren igår vad vi ska göra när hon blir en studsboll, och hon sa att hon gör så för att det inte är vi som bestämmer i det läget utan hon, så vi skulle sätta henne när när vi möter hen hund, å börjar hon studsa så ska vi verkligen få henne att sitta och visa att det är vi som bestämmer, och det låter VÄLDIGT rimligt! :D

Alltid annars:
- Hon drar mycket när man är ute och går
- När man träffar hundar vill hon kasta sig över dem och leka, om man får henne att sitta så blir hon en studsboll som hoppar upp och ner.
- Hon vill hälsa på alla som går förbi, blir som när hon möter hundar.
- Hon lyssnar inte när jag säger "här" och klappar på benet.

Idag:
- Hon gick jätte fint bredvid mig hela rundan med löst koppel
- När vi träffade hundar satte jag ner henne och såg till att få hennes uppmärksamhet, hon brydde sig knappt om hunden.
- Hon ignorerade personerna som gick förbi.
- När jag sa "här" och klappade på benet så fick jag hennes uppmärksamhet och hon kom tillbaka till mig om hon hamnat lite framför.

Jörgen sa även igårkväll när han var ute med henne "vad har Emma gjort med henne egentligen, hon går jätte fint!"

Alltid kul att höra att träning ger färdighet!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0