Ridlektion

Jag fick Falcon idag precis som jag trott, och han var en riktigt mysig liten ponny! När man hittat alla knappar så var han jätte lätt att rida, men så fort man tar lite i munnen så blir han sur och ja det gäller att rida honom som han själv vill bli riden annars går samarbetet inte speciellt bra! :P

Övningen som vi gjorde bestod av lite åttvolter, hoppa lite sockerbits hinder + en oxer som var på ungefär samma hjöd, kanske lite högre. Falcon var jätte duktig, dock så blev det ett litet missförstånd vid det första sockerbits hindret, han fattade inte att han skulle hoppa så vi red utanför det först så det var på stora mittvolten. och jag typ tänkte inte på att hästen inte var så erfaren och typ räknade med att han skulle hoppa så jag fick mig en tur på halsen men åkte inte av! :D

sen gick allt jätte bra, verkligen ärlig på hinder men kräver att ryttaren hjälper honom. men riktigt duktig för att bara varit riden i 1,5 år!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0