27 Juni

Imorse såg det väldigt mörkt ut, hade ingen aning om vad jag skulle hitta på idag. Det ända jag visste var att jag skulle till simona på kvällen... sitter hemma framför tvn och ser en film, men när pappa kommer hem kl 1 så åkte vi till Yngern och badade, premiär för iår! eller jag har doppat mig tidigare, men första gången jag låg på stranden! var mycket varmare i vattnet än jag trodde, ca 20 grader kanske.

Efter middagen åkte jag ut till Simona för att rida ut med Sabina som skulle rida Siljes ponny Ziro! vi red en tur på ca 2 timmar, riktigt härligt! red bort till Savanna och shettisarna och hälsade på, roligt att se dem igen! Simona den jäveln stack med mig när jag lutade mig fram för att undvika en gren. å jag brukar då stopp på henne genom att försöka vända henne över vägen för då måste hon sakta ner, men nu var stigen så smal och träden nära så det gick inte men efter mycket om och men så stannade hon och då var jag arg! så hon fick inte galoppera ngt mer på den turen, men som tur var så var det på hemvägen så det var inte så långt kvar.

Tidigare under turen hade jag släppt henne upp för en lång uppförsbacke. brukar aldrig släppa henne då det är jätte svårt att få stopp på hennne, men idag gick det med nöd och näppe. riktigt härligt att känna farten och att det var jag som lät henne springa och inte kämpade med att försöka stanna!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0