31 Juli

Idag har det inte hänt mycket alls! mamma och Jörgen drog iväg med Hojen till karlstad och kommer inte hem förrän på onsdag lr Torsdag, moster kom och hämtade linnea och matilda åkte till sin pappa igår. Alltså är det bara jag och Daisy kvar här hemma, vissa skulle tycka att det var underbart att ha huset för sig själv i så många dagar, men vafan ska man göra? jag hatar att vara själv i ett hus. men imorgon blir det troligtvis att hitta på ngt med MOA! och sen resten av tiden blir det nog mycket tid i stallet då alla ridskolehästar ska sättas igång!

Red simona idag och hon var väldigt mjuk och låg inte alls på i handen som hon gjorde igår. började med att rida ut och jobba med galoppen, att hon inte ska slå sig fri såfort vi ska galoppera. gjorde så att jag galopperade några steg och sen gjorde halt och upprepade det flera ggr. det släppte inte i galoppen, men hon blev jätte fin i traven och var riktigt mjuk och fin! hon hade en otrolig energi, om hon bara skulle ha den på banan så skulle ma nfå riktigt häftiga steg och troligtvis kunna göra nästan vad som helst. men när vi kom in på banan så försvann all den energin, hon var fortfarande väldigt mjuk och lyssnade men jag vill ha samma energi som hon haft ute, måste hitta ngt sätt för att få fram det på banan!



Efter att jag varit hos simona åkte jag direkt ut till Falcon för att fixa med honom, självklart så var han, precis som igår, täckt av lera! tog ett tag att borsta bort allt med efteråt blev han riktigt fin! hans sår är nästan bra nu, endast några skorbor på utsidan av benet, precis ovanför hoven typ... Det finns en häst på billsta som jag inte alls gillar, han har ingen som helst respekt för människor. så fort man kommer in i hagen så kommer han fram och ska gå efter en hela tiden, och om man stannar så går han bara rakt på, springer man så springer han efter och på en om man stannar, läskig pålle. precis när jag fångat falcon i hagen och börjat gå så kommer den där jävla hästen och kastar sig på falcon, jag var tvungen att sparka på honom för att han skulle flytta på sig, idiot häst! andra gånger när han har gått på mig så har jag slagit på honom med grimskaft åallt möjligt men då har han bara gått på ännu mera!

När jag släppte ut falcon igen så kom såklart hästarna å då belv han bortjagad, men jag gick iväg längre bort längst staketet och ropade på honom och då kom han, söt som han är. kunde stå och klappa på honom utan att han såg rädd eller misstänksam ut! sen kom de andra hästarna å då sprang han iväg igen. men det är ett STORT framsteg! :D



Åkte till moster och åt middag för att sedan åka hem till Daiys, och efter det har jag endast suttit framför Tvn, inte roligt alls!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0