Kort fakta om Simona

Simona eller Silver simona som hon egentlige heter är min medryttarhäst eller vad man ska kalla det för. Det är inte min egen men det är bara jag som ride rhenne (ägaren rider henne om jag inte hinner komma ut på några dagar). Hon är av rasen Polsk arab och är 17 år. Hon är maxad D-ponny eller liten häst, ej slutmätt. Hon står hemma hos ägaren tillsammans med sin Avkomma Timjan som är 6 år gammal och då en polskarasb/halvblods korsning. hon är väldigt pigg och älskar att hoppa, även om hon är lite larvig. Jag har ridit henne sedan Juli 2008 så i sommar blir det 2 år. Vet inte riktigt vad jag ska berätta mer än att hon är den ärligaste och snällaste hästen jag någonsin stött på, hon skulle aldrig göra ngt dumt och hon visar så fort något är fel. det är inte förräns i somras som jag riktigt lärde känna henne, det tog ett helt år innan jag kunde rida ut på henne utan att hon bara stack iväg, och har typ tillåtit mig som ryttare nu eller ngt, för nu är hon mycket trevligare att rida!

Jag söker en till medryttare till henne då jag inte hinner alla dagar i veckan, är det någon som är intresserad så är det bara att höra av sig, hon finns i järna!






Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0