Revbensspjäll, inte att leka med

Nu har jag varit jätte dålig på att uppdatera bloggen MEN har inget internet hos pappa ännu då han har flyttat. men här kommer en kort genomgång av dagarna!

Måndag:
Idag var det näst sista skoldagen vilket kändes väldigt segt men på kvällen åkte jag ut till Simona! hade tänkt att rida på ridbanan men det var bara plogat runt om så kändes som om det skulle bli lite svårt. Jag och Eva red istället ut mellan åkrarna! Simona ville endast galoppera, så vi var inte riktigt ense om vad vi skulle göra. Hon var så fräck att när Timjan kom fram så puttade hon ut rumpan så Timjan åkte ner i diket..  (var snö överallt så vi såg inte vart diket var). Timjan stod där och verkade inte reagera särskilt mycket av att det blev mycket djupare ;)

Tisdag:
Sista skoldagen idag SKÖÖÖÖÖNT! :D Efter skolan följde jag med Madde till hennes hästar, riktigt trevligt! Dock var det väldigt kallt -20 men med mycket kläder så var det endast näsan som tog stryk. Jag red hennes häst Bellen på ridbanan medan hon red sin andra häst Gurra. Bellen var en trevlig häst, och kändes absolut inte som en travare!!!

Onsdag:
Idag var det egentligen julavslutning i skolan, men det var typ ingen som tyckte det var någon mening med att komma då vi endast skulle se på film och äta julmat som inte är julmat. Tog en rejäl sovmorgon, hämtade sedan lillsyrran ppå fritids och begav oss till farfar för att städa hans lägenhet.
Haha syrran halkade mitt på gatan när vi skulle gå över vid ett övergångsställe, jag höll på att dö av garv, hon med samt de i bilarna som hade stanna!

Efter besöket hos farfar hämtade vi Daiys för att gå ut och åka pulka! Dock är Daisy lite räd för pulkan så hon förstod inte riktigt varför vi skulle åka på den. söt som hon var så tog hon tag i snöret till pulkan och drog, pulkan åkte ju då mot henne och då blev hon skit skraj och drog ännu mer och sprang iväg xD Tokstållen ;)

Senare, vid 5 tiden, skulle vi fira jul hemma hos mamma med julbord och julklappar. Vi gör alltid det när vi inte är hos mamma på den riktigt julafton. det hände dock en tråkig sak, medan vi inte var i köket så hade Daiys smällt i sig ca 7 revbensspjäll!!! Om ni inte vet det så  är fläskkött absolut inte bra för hundar plus att hon har ätit upp alla benen! :S Försökte då ringa 2 ollika veterinärer samt min djursjukvårdslärare Carol från skolan. fick inte tag i någon av dem men efter en liten stund så fick jag svar av Carol via sms. hon svarade "fläskben kan ställa till problen. håll koll på att hunden kan bajsa, inte kräks ocvh beter sig normalt. man kräker inte upp vassa ben utan hoppas på att det passerar utan att ge problem som förstoppning och/eller blödningar från tarmen."

Håller nu tummarna för att hon klarar det här bra och att de vassa benen inte river upp så det börjar blöda i tarmen.



Kommentarer
Postat av: Madde

Har det gått bra för Daisy?

2010-12-23 @ 13:40:44
URL: http://maddewestergard.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0