Julafton och traditioner

Nu är julen över, eller kanske inte hela dagen men iaf Julafton. Hur har er julafton sett ut? har du några speciella traditioner?

Vi börjar alltid med att Äta julbord vid 1-2 tiden. Sedan blir det att samlas framför datorn för att titta på Kalle Anka. För mig är det ingen riktig julafton utan Kalle Anka. Var rädd att vi skulle bli utan iår då vi har flyttat och TVn inte hade kommit igång, men igår kom den igång som tur var!

Efter Kalle Anka blir det julklappsöppning. När pappa och Cissy flyttade ihop infördes en ny tradition. att man öppnar en julklapp i taget och går varvet runt och alla ska sitta och titta på när man öppnar. Ingen populär tradition enligt mig, det går så segt, man vill ju bara slita upp alla klapparna!!! :D

Iår fick jag följande:
Presentkort på HM 300 kr
Pengar till körkort
Pengar av farfar + trisslott
Ramar så jag kan hänga upp foton på väggen
Tumvantar (inför idre)
Rånarluva (inför idre och sen att rida med)
Toffefée
Första säsongen av Heroes
Örhängen

Detta fick jag i onsdags då vi firade hos mamma:
Vetekudde, jätte skönt vid värk i kroppen
Ramar
Salladsskål
Knivar + ställ
navelpiercing (som jag själv valt ut)
Ljus och typ oljor av Blixtens ägare
Klänning

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0