3 december och hundvakt

Hemma idag med men har mått mycket bättre vilket är väldigt skönt! Hunden som jag ska passa i två-tre veckor heter Blixten och är en ettårig rottweiler/amstaff blandning. han kom igårkväll och jag blev helt knäckt. jag visste att han var ouppfostrad och fått göra lite som han själv vill men herregud säger jag bara!

Började med att han gick på daisy, det var mat inblandat så aa. men jag och jörgen fick då hjälpas åt att trycka ner honom på backen då han är vääääldigt stark. provade själv först och hängde på honom med all min tyngd men fick ändå inte ner honom. Natten var hemsk! han skullle sova i mitt rum och det började bra, förutom att han pep som en idiot. sen fick han damp och började bita i mig. detta var efter att jag tagit upp honom i sängen i hopp om att han skulle sluta pipa. hade en brottningsmatch med honom i ca 40-60  min. men hans bitförsök slutade inte så han åkte ner i källaren, där han fick tillbringa natten. Imorse när jag tog ut honom, gick till en inhägnad för att släppa honom. han blev galen och bara hoppade upp på mig och bet i armarna och massor. fick kämpa mig för att gfå hem honom och han åkte då ner i källaren. kände mig så jävla misslyckad!

När jag sovit en stund var det dags att ta ut honom igen, denna gång skötte han sig jätte bra och det har han även gjort de andra promenaderna idag. han har dock ett väldigt dåligt beteende. om man säger till honom så blir han sur och börjar bitas överallt...

har hänt ett x antal ggr bara på en dag så det har blivit många brottningsmatcher!
han får helgen på sig, om han inte sköter sig så åker han till något hundpensionat. Han har även visat lite tendenser på att sätta Daisy på plats. men sedan kommer han till henne och slickar i hennes mungipor... han vet helt enkelt inte hur han ska bete sig...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0