2 days left

2 dagar kvar sen är det Heeeeeeeelg! fyfan vad skönt. och det bästa av allt är att Blixten åker då! ;) nu känner jag mig lite elak men alla här hemma börjar tappa tålamodet med honom. MEN jag måste säga att han har förbättrat sig något enormt på de här två veckorna. det är som en helt annan hund.

För er som inte vet men Blixten är så är det en hund som jag har passat sedan måndag förra veckan, då hans ägare åkte till Thailand. Han är en rottweiler/amstaff blandning och är ganska så tuff av sig då det är han som bestämmer hemma hos sig.

När  vi fick honom:
- Flög på Daisy hela tiden, gick inte att få bort honom
- kunde inte lägga sig och slappna av, bara for runt hela tiden
- skällde som en jävla tok
- när vi la ner honom på golvet för att uppfostra så fick han panik och bara kämpade emot (han har inte blivit nedlagd tidigare pga att de inte fått ner honom)
- hoppade på och bet på mig utan anledning när jag skulle sova
- hoppade på mig när vi var ute och gick
- drog på mig på bussen och av


Fick ha sele på honom innan för att kunna få bort honom

Nu, 2,5 veckor senare
- Lyssnar när vi säger till honom, dock får vi bli arga, men alltid något
- Kan lägga sig och sova på dagen även fast Daiys är uppe och går
- skäller fortfarande men tycker att det har minskat
- Ligger lungt när vi lagt ner honom, har förstått innebörden.
- biter endast i protest när han inte får gå till Daiys eller liknande.
- Biter inte i kopplet eller hoppar på mig när vi går ut
- går på bussen, väntar på mig och går sedan tillsammans med mig till en plats. drar dock av mig fortfarande.





Kommentarer
Postat av: Yrsa

Men söt är han i alla fall :)

2010-12-15 @ 13:28:31
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0