tips?

Nu behöver jag er hjälp! har ett problem med Simona som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig att lösa?

När jag rider ut med henne är hon väldigt pigg och framåt, nästan för pigg. MEN när hon kommer till arbete ute så använder hon energin till att arbeta och det blir maffiga steg och det blir helt enkelt mer energi i hela henne. men sen när man kommer in på ridbanan så försvinner den energin och hon blir lugn men arbetar bra ändå. min fråga till er är om ni har något bra tips på hur jag ska kunna få fram den energin hos henne även på banan?

Det är inte så att hon tkr det är tråkigt att arbeta på banan, för hon är positiv och tycker om att göra rätt, men det är just den där energin som hon har ute som hon inte har på ridbanan.


Kommentarer
Postat av: Elinor

cardior va likadan, man fick liksom rida igång henne sen kom energin, det gäller att det händer saker hela tiden, Carina var jätte bra på att få igång oss så ett tips är att rida ett par lektioner för henne, men annars är en bra grej att galoppera några varv i ett snabbt tempo då brukar dom komma igång och både lossna i kroppen och få mkt energi. jag brukar trava fram i lite låg form lite lugnt och kravlöst och sen fullt ös i galopp ett par varv i båda varven sen är det go i dom :) jag brukar även kör en sträcka med full galopp på passbanan innan jag rider in på banan när jag tävlar Valtyr för att få mer tryck i honom på banan sen.

2010-08-19 @ 14:50:30
URL: http://engelstoft.se
Postat av: Elinor

oki vad krångligt, hoppas du får något bra tips eller hjälp av någon annan

2010-08-19 @ 22:13:11
URL: http://engelstoft.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0